In de docentenhandleiding van de begintoets vindt u een toetsinstructie, een correctiemodel en de normering. Met behulp van de begintoets kunt u eenvoudig een leerlijn samenstellen die past bij de leerbehoefte van iedere leerling.
De docent kan er voor kiezen om de begintoetsscores van de leerling handmatig te verwerken in een eigen overzicht of in het leerlingvolgsysteem dat door de school gebruikt wordt. De docent kan de scores ook in het Werken aan-LVS invoeren. Het systeem rekent uit of een leerling een onderdeel beheerst (> 80% norm). Er ontstaat een een helder overzicht van wat de leerling bij aanvang beheerst. Individuele- en groepsoverzichten zijn eenvoudig te generenen.
De begintoets wordt afgenomen met behulp van een toetsboekje.
De begintoets bestaat uit opdrachten die representatief zijn voor het lesmateriaal.
Alle modules van Werken aan ... bestaan uit een docentenhandleiding, leerlingmateriaal, moduletoetsen en certificaten.
In de docenthandleiding zijn leerdoelen, uitleg over de opdrachten, antwoorden
en eventueel te hanteren strategieën opgenomen.
Omdat scholen uiteenlopende lesroosters en lestijden hanteren hebben wij in de docentenhandleiding géén vooraf uitgeschreven lessen opgenomen.
Scholen kunnen hierdoor gemakkelijk variëren in het lesstofaanbod (zowel voor individuele leerlingen als voor groepen).
De docent geeft de eigen lessen vorm.
De inhoud van het lesmateriaal is zorgvuldig opgebouwd en eenvoudig in te zetten tijdens de les.
Leerlingen die de mdouletoets met een score > 80% afrondt beheerst de aangeboden stof. De school kan ervoor kiezen om aan deze leerlingen een certificaat uit te reiken.
Het leerlingmateriaal bestaat uit werkboeken met daarin een duidelijke structuur in de hoofdstukken, stapsgewijze opbouw en een rustige lay-out. Afbeeldingen zijn altijd functioneel en afgestemd op de leeftijd.
Aan het eind van ieder hoofdstuk volgt er een evaluatiemoment in de vorm van een aftekenbalk.
Indien de leerling de leerstof voldoende beheerst dan kan de leerling de bijbehorende moduletoets maken.
Van moduletoetsen zijn twee versies verkrijgbaar. Toets versie-A kan afgenomen worden na het afronden van de module. Voor een eventuele herkansing kan de toets versie-B worden ingezet.
Wat is buffelwerk?
Het buffelwerk is ontwikkeld voor het herhalen en onderhouden van eerder opgedane kennis en vaardigheden. Uit de praktijk blijkt dat het erg belangrijk is om eerdere opgedane kennis en vaardigheden te blijven herhalen.
Omdat leerlingen de inhoud van het buffelwerk eerder aangeboden hebben gekregen is het geven van een intensieve instructie niet noodzakelijk. De nadruk ligt voornamelijk op het toepassen van kennis.
Ook ons buffelwerk is verwerkt in modules. De titels komen overeen met de titels van de moduleboeken.
NB: buffekwerk is geschikt voor leerlingen die de voorafgaande leerstof beheersen (op de begintoets of de voorgaande modules succesvol afgerond).
Hoe wordt buffelwerk in de praktijk gebruikt?
Als herhaling of verdieping
Om kennis op te halen
Als extra werk (als de leerling klaar is met andere lesstof)
Naast lesmateriaal ontwikkelen wij ook aanvullende en ondersteunende materialen voor docenten.
CONTACT
WEBWINKELS
BROCHURES
rekenen@werkenaan.nl
nederlands@werkenaan.nl
engels@werkenaan.nl
stage@werkenaan.nl
ALGEMENE INFORMATIE
Algemene voorwaarden
Levering
MEER INFORMATIE
In verband met lesgevende taken zijn wij telefonisch niet altijd goed bereikbaar. Stuur ons gerust een mail om een online - of belafspraak te maken.
info@werkenaan.nl
© 2023 | Werken aan ... | Alle rechten voorbehouden |